Społeczne Gimnazjum „Startowa” istnieje od 2007 roku. Należymy do Zespołu Szkół „Bednarska”. Założenia wychowawcze w naszych szkołach są takie same – naszym celem jest wychowanie uczciwego, mądrego, myślącego, otwartego na odmienność i różnorodność człowieka oraz świadomego obywatela demokratycznego państwa. Zależy nam także na tym, by uczniowie stali się kulturalnymi, dobrze wychowanymi ludźmi. Program wychowawczy stworzyliśmy i aktualizujemy wspólnie z rodzicami i uczniami.
Kto uczy się w naszej szkole?
Osoby, które odnajdują na “Startowej” najkorzystniejsze dla siebie warunki rozwoju, a jednocześnie akceptują nasze standardy wychowawcze.
Nasze mocne strony:
Zdaniem rodziców:
- indywidualne podejście do każdego ucznia, dostrzeganie jego potrzeb,
- serdeczne relacje z nauczycielami,
- spokój,
- troska o rozwój,
- system oceniania,
- dobre wyniki egzaminów.
Zdaniem uczniów:
- w szkole jest świetna atmosfera
- można mieć swoje zdanie
- nasza opinia się liczy
- nauczyciele są życzliwi i otwarci
- można uczyć się języków na bardzo wysokim poziomie
- system oceniania jest przyjazny dla ucznia
- dużo się dzieje
- można realizować swoje pasje
- można działać społeczni
- „Startowa” łączy ludzi!
- „Startowa” to szkoła odlotowa!
Naszym zdaniem:
- udaje nam się tworzyć miejsce otwarte dla bardzo różnych ludzi, nie mieszczących się w schematach, w tym osób autystycznych
- wszyscy się znamy, nikt nie jest anonimowy
- udaje nam się zachęcić do pracy, rozwijania zdolności i zainteresowań
- uczniowie angażują się w działania społeczne
- potrafią samodzielnie myśleć i działać
- coraz bardziej indywidualizujemy program nauczania
- stale doskonalimy system oceniania (zobacz “jak oceniamy”)
- lubimy się wzajemnie – uczniowie, nauczyciele, rodzice
- potrafimy rozwiązywać konflikty.
Zdaniem nauczycieli licealnych:
- absolwentów „Startowej” wyróżnia życzliwość, kultura osobista i otwartość na innych
- umieją się uczyć
- znają swoje mocne strony
- samodzielnie myślą
- sporo wiedzą
Fakty :
- co roku wzrasta EWD – edukacyjna wartość dodana
- przybywa nam finalistów i laureatów w konkursach przedmiotowych
- skutecznie przygotowujemy do egzaminów Cambridge (PET, FCE, CAE)
- 60 – 70 % uczniów angażuje się w działania społeczne
- wygrywamy granty w konkursach na projekty edukacyjne
- realizujemy autorski, unikatowy system oceniania, zbudowany na modelu oceniania kształtującego
- tworzymy autorski program nauczania, znacznie wykraczający poza podstawę programową, uwzględniający regularnie prowadzone zajęcia z podstaw psychologii, edukacji globalnej, filozofii, historii sztuki a mimo to nie przeciążamy uczniów
- szansą na rozwój dla każdego są Inspiracje, autorskie, interdyscyplinarne zajęcia prowadzone przez naszych nauczycieli
- organizujemy wyjazdy naukowe (przyrodnicze, humanistyczne, interdyscyplinarne) już od pierwszej klasy
- w szkole działa Sejm – zgromadzenie wszystkich obywateli, mający realny wpływ na życie szkoły oraz obieralna Rada Szkoły, w skład której wchodzą uczniowie, rodzice i nauczyciele
- mamy aktywną grupę wolontariuszy
- raz w miesiącu odbywa się sobotnia Szkoła dla Rodziców, czyli spotkania podczas których można rozmawiać z pedagog szkolną; odbywają się też cykliczne warsztaty dla rodziców związane z profilaktyką uzależnień i innymi zagrożeniami społecznymi
- pozwalamy uczniom na daleko idącą samodzielność – organizują koncerty, bale, bale dla dzieci, piknik charytatywnego, wycieczek klasowych, otrzęsin klas pierwszych
- w konkursie literackim „Podróżuj, śnij, odkrywaj” Anny Piwkowskiej co roku bierze udział ponad tysiąc uczniów z całej Polski